//Els vídeos d'stop-motion que ens agraden//


dijous, 24 de febrer de 2011

Ex Libris

Avui us portem 'Ex Libris' un curtmetratge d'animació  realitzat per la Maria Trenor. Ens ha agradat molt especialment per haver sabut combinar diferents tècniques d'animació com els dibuixos animats, el time-lapse (fer avançar ràpidament una seqüencia fent fotografies cada cert temps) o la pixil·lació que consisteix a fotografiar persones com si es tractéssin d'objectes per recrear el moviment fotograma a fotograma.
El resultat d’aquesta suma de tècniques és un curt ple d’imatges poètiques sobre la lectura.

diumenge, 20 de febrer de 2011

Stop motion gegants!

Últimament es produeixen molts anuncis amb la tècnica de l'stop motion. Però, més enllà d'aquesta tendència més o menys recent, ja fa uns anys que a metros de diferents ciutats podem trobar moltes mostres d'un tipus de publicitat basada en el moviment. És tracta, com en l'stop motion, de situar diferents imatges juntes sobre les parets dels túnels efectuant petites variacions d'imatge a imatge. Aquestes imatges funcionaran com a fotogrames i, davant la impossibilitat de moure aquests immensos fotogrames, el que es mou acaba sent el "públic" que va dins el metro.


El resultat, com podeu veure, és un gegantí stop motion publicitari. També trobem exemples d'aquesta tècnica aplicada als trens (i no sempre necessàriament amb finalitats publicitàries):




Fa un temps, ja vam parlar de l'stop motion més petit del món. Podrien ser aquestes produccions els stop-motions més grans?

diumenge, 13 de febrer de 2011

Fantastic Mr Fox

Fantastic Mr Fox és una pel.lícula de Wes Anderson basada en el llibre del mateix títol que Roald Dahl va escriure el 1970. Feta íntegrament en un stopmotion totalment artesanal i preciosista, aquesta pel.lícula del 2009 presenta una història amb múltiples nivells de lectura, anant molt més enllà de la faula d'animals que aparenta.


Però tornem a l'animació: per a Fantastic Mr Fox, Anderson va realitzar les figures dels personatges amb pèl real d'animal, i va gravar les veus dels actors (entre ells George Clooney o Meryl Streep) conjuntament i en un espai natural, en comptes de l'estudi i les gravacions individualitzades habituals. D'aquesta manera, augmentà el realisme de les escenes, afavorint que els actors es moguessin i gesticulessin com els seus personatges en l'entorn que els seria propi. Contrastant amb aquest realisme, la pel.lícula fou enregistradada majoritàriament en 12 fotogrames per segon (per ser exactes, eren 24fot/s però cada imatge estava duplicada), és a dir, la meitat del que és habitual, reforçant visualment el vessant artesanal d'aquesta tècnica.

El resultat: 5.229 preses, 621.450 fotogrames, continguts amb missatge i una pel.lícula gens simplista en cap sentit, absolutament recomanable per a totes les edats.


diumenge, 6 de febrer de 2011

Històries de por

Avui us presentem una producció que ens ha cridat l'atenció per la seva atmosfera inquietant i opressiva: "Lucía, Luis y el lobo", una sèrie de dos stopmotion (Lucía i Luís) produïda el 2008 pels xilens Niles Atallah, Cristóbal Leon i Joaquín Cociña i realitzada amb materials trobats.

LUIS from diluvio on Vimeo.


Presentada com a part d'un projecte de vídeo-instal.lació en una galeria, aquesta producció trenca amb l'associació habitual d'aquesta tècnica amb els temes ingenus i lleugers, o amb l'estètica naïf. Si us ha agradat, no us perdeu la primera part: Lucía.